Thursday, February 7, 2008

Idag vill jag inte vara med.

Igår kväll började den nya kostymsatsningen på SVT, Tudors. Med en pojkvasker till kung i England som suktar efter sex och krig. Någonstans ska man alltså uppbåda sympati med karln för att stå ut 11 timmar. De måste verkligen ha funderat de däringa producenterna. Först så viftas det mycket med bröst, nakna och halvt påklädda, det fullkomligt hoppas hambo i sängarna och de har letat fram en manlig skådespelare som ser grumsen ut precis hela tiden. Han har väldigt farliga ögon och enviten blick som han använder på en och alla, oavsett situation. Dessutom tror jag han spelar alla roller men med lite variation i plymskjortorna. Ja, han ser bra ut men det hör inte hit. Jag önskade han kunde spela lite också. DEssutom blev det nästan lite pinsamt med allt sexande. DEt verkar höra kostymdramer till nuförtiden, eftersom människan av idag sitter kvar längre framför tvn om det hoppas lite. För egen del blev det pinsamt efter ett tag eftersom familjemedlemmarna i kollektivet lyckades gå förvi vid varje ny sexscen. De måste ju undra om jag tittade på porr på onsdagskvällar. Nåväl, jag ska se nästa avsnitt också.



Nåväl, pojkvaskern med sitt vargagrin fick mig mest att längta efter någon riktig skådelspelare. Tyder det på tantpoäng för min del? Jag hoppas den avskrivs nu när jag erkänner, högst anonymt, att tvserien fick mig att drömma om mycket flagranta situationer med George Clooney inatt. Nå där en serie jag skulle vilja se. Mmmm...

No comments: