Friday, June 6, 2008

Denna dag ett liv

Att flytta är ett äventyr. Att packa ner ett bohag uppblandat med ett annat för att sedan frakta det till nya väggar, det är nästintill krishanteringsidkande. De senaste dagarna har jag nu försökt plocka ur mina lådor och skapa mitt nya bo. I min nya bunker i söderläge, utan balkong. Värmen har varit bedövande. Nätterna har pinats genom med öppna fönster och skrålande studenter på färdleden utanför. Var morgon har jag ramlat ur sängen, snubblat över lådorna och masat mig till jobbet. Alla mina bestick blev nedpackade i fel låda och därmed inte funna förrän igår, har därför fått äta min mat med den stora kastrullsleven. Igår följde min mor mig till Indiska och vi handlade tyger för massa hundralappar, en kvart innan de stängde affären. De ska bli mina nya tapeter, över de skavda och nötta från början av 70talet. Denna natt har varit underbar om man räknar bort värmen, jag sov 13 timmar på ett bräde. Sedan tog jag min tvätt hem till mor och hade en mysig kväll som bland annat innefattade sömn på soffan.

Jag inväntar regnet, må det komma nu.

No comments: