Saturday, October 25, 2008

mitt glamourlösa singelleverne.

Idag har jag gjort storstan, huvudstaden till och med. Alarmerande mycket folk där. Och lät gjorde de också. Kände hur mitt humör sjönk nedanför knäskålarna, fotknölarna, liktorna och slutligen fungerade som cementklump rent allmänt. Men vad fint det är i stockholm!! Det fick jag verkligen bevisat där jag gick samma kvarter om och om igen (jag hittar inte så bra i stan, så jag kör på säkra kort). Man kan väl säga att jag har ritat min egna karta med bokhandlarna som nattfyrar i mörkret. Till det hör det snart traditionella besöket på Hurry Curry, Indiskas cafe, där man både fikar lunch och middag. Väl värt ett besök! Lunchen blev deras morotskaka med kaneldoftande philadelphia och ett berg av nötter. Middagen några timmar senare, samma tjej som tog betalt, blev deras blandtallrik med gult ris, kikärtsgryta och lite kryddig kyckling. Och riktigt gott bröd!!

När jag så återkom till den lilla byn, så slog tystanden mot mig. Det var behagligt skönt tyst. Tills jag kom på hotellet som jag i natt ska dela med ett gäng tonårselefanter som just i skrivande stund tränar längdhopp alternativt leker hela havet stormar (jag vet inte den exakta åldern på dom).

På mitt rum har vi gjort den dagliga bloggkollen samtidigt som webbradion spelar jubileumsprogrammet med Spanarna. Snart är det sängdags. klockan tio på en lördagkväll. Nog är man ett wonder of excitement.

No comments: