Sunday, February 6, 2011

Day 01 – The best book you read last year

2010 måste gå till historien som mitt värsta läsår hittills. Statistiken tvärdog vid augusti, ungefär samtidigt som detsomvar hjärtat kom tillbaka från semestern. Plötsligt hade jag inte tid, jag hade min egen Bridget Joneshistoria att fokusera på.

men jag läste några delar av Per anders Fogelströms Stockholmsböcker på vårkanten och drabbades av total Stockholmslängtan. Skulle jag plocka fram tidsmaskinen skulle jag transportera mig själv genom Storstans historia. Fullständigt fascinerande. Likt en Karlsson på taket skulle jag sätta mig på taknockarna i Gamla Stan och bara se allt.

En annan fantastisk bok, jag vet en endast men jag bara måste, är ju Johan Hakelius döda vita män. Även om Ladies slår än högre så börjar vi på en hög nivå.

Slutligen förstår jag bara inte...läste inte jag igelkottens elegans förra året? Jag hittar den inte i mina listor. Den var ju också fantastisk i all Parisromantik men var det redan 2009?

No comments: