Saturday, February 10, 2007

Julbelysning

Har vi missat nåt här? Varför är det en så hög procent av stadens befolkning som har kvar sin julbelysning? Är det egentligen inte februari? Eller har folk gått i ide med skygglappar på?

I julas när min personliga minister Tarmluddet var i min närhet hade jag uppvisning av närliggande gård som gått bärsärka i både jullåda och trädgård. Antagligen gick pusten ur kreatören för allt sitter uppe än.

Som den goda medmänniska och konservativa rättsridare (mor tuta: Det heter faktiskt paragrafryttare) jag är har jag just givit honom en hjälpande hand. Dessutom hämtade jag ner aftonstjärnan från flaggstången, jag lever upp till mitt namn. Jag tror liksom inte att det är rätt att förleda herdarna.

Därför har jag nu skickat ner ett paket till ministern. Som uppmuntran efter en tumultartad vecka! Jag vill härmed varna för vassa kanter... Och jag hoppas du har en flaggstång. Det kommer bli ett riktmärke för pilgrimsvandrande hoppetosser. Och som sagt, du är ju min stjärna.

2 comments:

Anonymous said...

Nu är det så att Tarmluddetfått nya kunskaper vad gäller tider för traditioner så hon kommer att kunna ge dig utförlig information ang detta framöver... :D

Anonymous said...

Ja, jag har fått veta ett och annat som har vänt hela min värld uppochner. Tro mig, det var en hård insikt. Men tack, Blyger för att jag får sälla mig till de mera upplysta inom detta område. Jag ser med spännig fram emot nästa sändning, Aida. Du är gullig du som tänker på din avsatta modighetsminister här nere i skogarna. Men hav förtröstan, hon kommer igen och då jävlar Fredrik, Beatrice och alla andra borgarbrackor. Då kommer kvinnan som Pocahontas missade och gör comeback i modighetsrampljuset!