Tuesday, January 29, 2008

Hej månen, det är Andersson i nedan.

Vad i sjutton gubbar, jag tror jag har blivit upptäckt. av P3 Populär. Kan ni tänka er? Det finns liksom ingen annan förklaring, tycker jag. För min uppfattning är att de har tagit min blogglista och avverkar dem en efter en. Igår var det Taffel och idag var det Bokhora. Alla mycket bra val, men jag förstår inte varför de brutit bokstavsordningen. Är det för att det hela ska sluta i ett enda stort fyrverkeri med Luddet, Blyger och mig i en tre timmars kavalkad? Jag börjar redan nu lista våra samtalsämnen.

Vad tror ni är bäst
att koppla upp våra mobiler mot det nationella radionätet?
Eller ska vi prova på en reunion i ordets rätta bemärkelse? I en radiostudio?
För att knocka medborgarna i en enda bejublad perfektion.

För Tagenördar, ja det var vår mäster Tage jag syftade på i rubriken. Jag anar att vår karriär och visdom aldrig kan uppmätas dit.

No comments: