Saturday, December 30, 2006

Årets Lista 2006: Del Jag

Årets grej: Jag skulle bli klar med utbildningen.

Årets besvikelse: Jag stöp på mållinjen.

Årets behov av beslutstagande: Vad sjutton ska jag göra nu?

Årets byte: Jag blev östersundsbo, igen, och på köpet mambo, igen. Från att ha varit Umeåbo och ensamboende.

Årets resa: Bokmässan i Göteborg. Just när jag började inse att jag nog blev kvar i Östersund och sommarvikariatet fortsatte att förlängas.

Årets anställningsformat: Veckoanställning. För den som verkligen gillar att leva med framförhållning.

Årets vänner: Hela kompisgänget som plötsligt var 40 mil bort och fortsatte sin vardag utan mig.

Årets bäbis: Räkan som avslöjade sin existens i början av sommaren.

Årets diet: GI-metoden. Går sådär.

Årets avundsjuka: Vännen som helt sonika tog och gifte sig och tog sedan pick och pack och for till New York för att arbeta i två år. Efter flera år av vuxenliv.

Årets saknade vuxenpoäng: fortfarande ingen klar uppsats, inget körkort, ingen bättre hälft, ingen fast anställning.

Årets kärlek: Samma som förra året och året innan det. Och året innan det.

Ska ske år 2007: examen, resa till New York, träning och bättre diethållning. Ska försöka hitta vänner, så min bror slipper släpa runt på mig.

No comments: