Wednesday, May 7, 2008

upp och ner, hit och dit

Efter min måndag på nya äventyr så försöker jag komma tillbaka till min vardag i limbon. Och allt känns upp och ner. Något har hänt i mig, en förhoppning och en känsla om en nystart och tanken att det finns ett annat alternativ till det jag håller på att harva i just nu, och jag kan inte vänta nog på att något ska förändras. Ett klartecken från något nytt, det känns som jag står vid dörren och väntar på att den ska öppnas. Samtidigt som jag viftar med dörren bakom mig och hoppas att vinddraget ska ta med mig. Jag är väldigt fladdrig just nu, jag blir inte klok på mig själv.

Jag är lägenhetsvakt för tillfället och bara det borde lätta mitt humör, jag har min vän tillbaka i stan och på fredag har vi after work med min slutna avdelning. Men inget klaffar, min vän och jag går om varandra, after worken får inte sluta som förra gången (dessutom är jag alldeles för osäker på min egna sociala kompetens utanför våra rockar) och kattskrällena låter mig inte sova.

Imorgon är en annan dag. Då kanske jag vet...vad jag ska ha för kläder på mig på afterworken....och om jag ska på en till arbetsintervju...

1 comment:

Anonymous said...

Lycka till imorgon! :-D