Thursday, May 8, 2008

inga besked.

Jag har insett en sak idag. Det finns en anledning till varför mina jobbkvällar kan fortsätta in absurdum. Det är för att de jag försöker skrämma till hanlding genom utropsteckensmail, röda, på morgonen inte kommer till jobbet på sin sida jordklotet förrän flera timmar sedan. Då jag börjar ge upp hoppet om handling då loggar de på, kastar sig över mina mail och går till handling. Sen sprutar svaren in. Lagom till sen eftermiddag. Varför kliva upp astidigt varje morgon? Man borde få ha mer flexibel arbetstid när man arbetar med människor på andra sidan jordklotet. Eller för den delen Irland.


Nej, inget besked om intervju eller inte.

Har just lagt från mig mina kläder i en hög på sängkanten, och svartpelle har kurat som en rund boll i ren njutning över att kunna ta besittning över något så varmt och gosigt.

Har idag blivit beskylld av olika källor, säkra sådana, att vara ordentligt sur och grinig. Och jag funderar över varför folk inte vill vara med mig. Jag är som vargen i Bamse. Men vem är min lilla råtta då?

1 comment:

Anonymous said...

Den som sa att du var sur och grinig har bara inte koll på läget!
Jag tror bestämt jag vet vem det är som sagt sånna saker - det har inte hänt mer eller hur???
Hur som helst så måste man få vara uppe ibland och nere ibland och jag måste säga att du helt klart - fast och fullt - är uppe typ hela tiden!!!!
Den som säger nå annat har ingen koll på läget!

Puss på re!