Wednesday, May 6, 2009

det här med att ha telefontid.

Min mor har väldigt hektiska dagar den senaste tiden. Man kunde ju tro att det har med den stundande konfirmationen för den ena skrotten. Men vi bloggläsare vet bättre. Sent igår fick hon utstå ett mycket argsint troll som hällde ut sitt pyrande missnöje. Imorse väcktes hon tidigt tidigt av ett hulkande sådant. Båda samtalen led av svår kommunikationsförbistring.

Så när jag för femte gången förklarade att "jag orkaaar inteee meer" och att jag ska gå till läkaren för att utslagen håller på att ta död på mig. Ryggen håller på att ta död på mig osv....då sade min mor så här:
"men du kanske ska ta och säga till läkaren att du tror det hela beror på penicillinet ?"
"jjaaahaa"
"Och att du har svåra ryggsmärtor"
"jjjaaaa"
"och att du har humörssvängningar"
"jaaaaa*snörvel*"

Så jag fick komma till läkaren. Nu går jag på cortison mot penicillin.

No comments: