Thursday, May 21, 2009

när det inte blir som man tänkt sig.

Mina grannar har suttit på verandan hela kvällen. Med gitarr. Middagsbjudningen har urartat till trubadurkväll enligt lagboken kapitel ett. Hela kvarteret har fått "njuta" av gitarrversioner av följande hits:

*mördaranders cornelis - check
*midnight special creedence - check
*an englishman in new york sting - lite oväntat men check
*pärleporten frälsis - check
*amazing grace en annan psalmklassiker - check
*Tingeling melodifestivalen - check
*Butterfly opera - helt oväntat
*ack värmland du sköna visa - check
osv

Jag har rotat fram tomaterna ur komposten, jag vet att det kommer oundvikligen att spelas magnus uggla och tomas ledin. Tro mig, de kan inte finta bort mig med lite operaaria och stämsång. Jag vet att det kommer. -och när jag hör de första tonerna av sommaren är kort...DÅ är jag beredd. Ska bara vänta ut de två ledande divornas praktgräl som försiggår utanför mitt fönster just nu. Den ena kvinnan tog leadsing under operan och håller nu på att sättas på plats av den självutnämnda stjärnan. För att släta över de grova könsorden slår gitarristen förtvivlat över gitarrsträngarna.

Det här kommer bli en lång natt.

2 comments:

Bokomaten.. said...

"House of the rising sun" är ju en klassiker också.. med en svår gitarrist som gärna sjunger helt själv.:)

Aidaho said...

Men! Jag tyckte ju det var nåt som saknades!! Ska påminna grannarna nästa gång de vågar sig ut i trädgården..:)