Tuesday, July 7, 2009

det blir det verkligen ingen chicklit av. Möjligtvis något av en Titanic.

Idag blev jag inlåst i ett förråd på 10 kvadrat med en manlig kollega. Det fantastiska låssystemet gick i baklås. Där satt vi och pratade i en 20 min tills vi blev återfunna. Hade ju varit som klippt och skuret för en romantisk utveckling, min min tur vana trogen så var det min stackars sommarpraktikant som i en nervös monolog redogjorde för sina kommande utgifter kopplade till lönen. Själv såg jag till att verkligen sitta på mitt hörn och inte fläkta för mycket med armarna i värmen. Vill ju inte bli anklagad för trakasserier eller närmanden.

Anledningen till att det tog sådan tid tills vi blev utsläppt var att resten av avdelningen kämpade med det regnvatten som forsade ner genom taket. Och då är vi ändå inte första våningen under taket..


det började som en skakning på tredje däck...eller hur är det sången går?

No comments: