Saturday, October 16, 2010

Det här med wingman är inte min grej

Vi hade after work igår. Lilla avdelningen, en hel del alkohol och Idol.
Det konstaterades att jag var den enda singeln och av ren ansvarskänsla hade jag plötsligt 10 wingmens när vi stormade krogen.

De fick snabbt sikte på ett killbord längre bort och inom några minuter hade den delegationen i sin tur skickat fram SIN wingwoman. Det utbröt en högljutt dealande som mest påminde om en kohandel. Själva fick vi singlar inte komma till tals.

Men det föll på tre saker: jag var inte blond, jag var för gammal och jag hade inte nog stora bröst. Endast en av dessa känns i efterhand som befogad. För egen del hade jag gärna hellre krupit ur mitt eget skinn och sen ätit upp det.

Medmänniskor som lever i förhållande får gärna tipsa om andra singlar, men det är en hårfin gräns till att man känner sig som en vara som slumpas bort.

1 comment:

Bokomaten said...

Bara att bleka håret så har du den saken åtgärdad. För det var väl hårfärgen av de tre sakerna som du menade som befogad..?;) och vadå, handelsvara? Du kan ju inte ha någon EGEN vilja i en grupp med osinglar..

Jag för min del undrar vad det är för fel med att gå ut med sina kompisar och ha kul.. bara dem.. liksom. Måste det ALLTID in en massa raggande, fixande osv för att det ska vara kul. Jag vill prata med mina vänner för att jag vill prata med dem, inte para ihop dem.