Monday, April 16, 2007

Har någon redan säkrat patent på choklad?

På jobbet har jag en allierad. Det är min vän i stormen. Jag hoppas verkligen, verkligen att min chef aldrig hittar min mailfil med vår diskussion. Ett mycket stabilt ämne för diskussion kring min anställning. Och då inte till min fördel, skulle jag gissa. Om man inte ser till de stora favörerna att kunna föra en diskussion om något i veckor och aldrig tappa tråden. Ja, nästan aldrig.

Idag har vi iallafall diskuterat det här med PMS. Särskilt den idiotiskt ställda frågan "har du mens eller?". Skulle man veta innebörden fullt ut och det tänkbara konsekvenserna skulle man aldrig aldrig ställa den frågan.

Den svåra nöten är chokladbegäret. För visst kan även män ha PMS, fast det är nästan mest synd om dem. Jag sa NÄSTAN. För de får liksom ingen förlösning. Utan de bara gnor vidare i det tillståndet. Men de klarar sig från chokladbegäret. Det där begäret som kan ta knäcken på den mest starka kvinna. Ett begär som kan knocka omkull en på köksgolvet. Men vi fann svaret!
Så om du vill gå ovetandes, sluta läs nu!

Choklad är inget annat än en allergimedicin. En allergimedicin för de stunder när de allergiska reaktionerna blir för påtagliga. Allergin gäller andra människors dumhet. I värsta fall sin egen, då är det aktuella intaget akut. (Vid PMS är filtret avslaget.)

No comments: