Tuesday, April 24, 2007

Min vän Tarmluddet

brukar säga att jag är bra på att sätta saker i perspektiv. Oftast gör jag detta när jag vill poängtera något för Älgdrottningen.

Har gjort ett rannsakande av min dag och tillvaro för tillfället. Efter perspektivsättande har jag nu bosatt mig undr en gammal halmsäck på balkongen. Tänker inte komma fram förrän något av följande sker.....

1. !"¤#"¤#"#%#¤#&¤%&%&/Sims plötsligt går att installera på den nyligt återuppståndna dator"#¤#%#&#&. Har i flera dagar efter jobb!"#"#¤"¤¤% suttit framför datorn och installerat, misslyckats, avinstallerat, halvgråtit hos supportkillar och gjort mig först gråhårig och sedan skallig. Det funkar fortfarande inte.
2. Min uppsats är klar. Och min examen utskriven.
3. Jag får löneök - jobbar ideellt jämfört med mina timmar på jobbet. Alternativt träffar en vänlig själ på jobbet som vill vara min vän. Alternativt får veta om jag överhuvudtagt har ett jobb efter 30 april. Inte enligt pappret.
4. Samboverksamheten här hemma leker tysta leken. I minst en vecka. Det inkluderar de förväxta råttorna. De kan helst flytta in allihop på toaletten. Vi har två, jag klarar mig.
5. Folk ger tusan i att tappa bort mitt material på jobbet, på tisdagar helst.
6. Alternativt tisdagar avskaffas från jobbveckan. Fullgod ursäkt att få ligga kvar under halmsäcken.
7. Blyger och Tarmluddet befinner sig inom gångavstånd. 10 minuter med buss kan vara godtagbart.
8. Någon vänlig själ stöder min förälskelse i hunden. Ser det kanske klokt ut om jag går runt stan med ett gosedjur i koppel? Och bajspåsar knutna längs kopplet? Och vad ska jag plocka upp för bajs? VA? Erkänn att det kan vara en bättre ide att jag får köpa min hund. Bättre köpa hund än Egon, 58, från Norträsk. Han kanske inte vill att jag följer efter honom med bajspåsar. Och det vill nog inte jag heller.
9. En vänlig själ säger åt mig att sluta sjåpa och shapea upp. Vad #¤%#¤% sitter det i??


Ett godtagbart alternativ för alla ovanstående (förutom för punkt 7) - En gigantisk Vintapp på balkongen. Och inga vita kläder i närheten.

1 comment:

Anonymous said...

Kram, kram, kram!!!

Jag tror du behöver komma ner fårn dina svala breddgrader och värma upp dig lite! Kom hit, kom hit! Kanske du ska haka på utlandsresan i sommar?! Jag och Luddet har snackat en del... KOM MED KOM MED!!!!