Wednesday, April 11, 2007

Crap crap crap day

Såg idag tarmluddets stora idol i aftonbladschat och där fick hon frågan hur man ska kunna börja lita på sin egna förmåga. Jag tycker att hennes svar inte riktigt passade ihop med frågan men ok. Idag ska lösning visst vara att skriva ner vad man vill och fokusera på det.

men. om. man. inte. vet vad. man. vill?

Om hjärnan och världen är på kollisionskurs och det känns som det just briserat en bomb inne i huvudet och allt som är kvar är den fräsande röklukten?

Mor tuta kom just innanför dörren, kastar sig över telefonen, löser säkert tre problem i ett samtidigt som hon packar upp och läser posten osv. Och jag känner bara min irritation växer sig större just för detta. Jag orkar inte med effektiviteten. Jag ligger på soffan under en filt, blundar och lyssnar på mitt favorittvprogram Men in trees.

Jag har fått nya arbetsuppgifter på jobbet, har inte lämnat över de gamla än och är backup för två lediga kollegor. Min lunchpolare ligger hemma efter att ha överlevt en hjärtinfarkt, stormen tar tag i fabrikstaket så man hukar vid sitt lilla kontorsbord och världens skor känns lite svår att fylla för tillfället.

dessutom är jeansen trånga.

Och jag känner mig lika roligt excentrisk som Gorbatjovs försök till discodans.

No comments: