Thursday, June 19, 2008

Glad Midsommar!

Mina vänner, här är jag. För er som tror att jag helt har gått under jorden, nej, jag har bara gått under. Jobbet har förvandlats till en stenbumling som manglar mig från höger till vänster dagligen. Det jag saknar förtillfället är förmågan och tillfället att göra något bra av allt det som ska göras. Mitt ungkarlsliv har hamnat något på sniskan för jobbets framfart. Men snart är jag väl åter utan så då kanske jag får mer tid. Nu är jag för kvällen hemma hos mor, hon har gräddat sina pannkakor för min skull. Comfortfood på hög nivå. Vad vi äter till pannkakor i denna familj är en välbevarad hemlighet som kommer följa i graven. Sedan har vi även firat in midsommar med en ordentlig jordgubbstårta på marängbotten. Det är enkelt, det är mamma som gör den och den är tradition. Nu är det midsommar - ut och njut! Själv hämtade jag ut ett härligt tjockt bokpaket med endast glossiga chicklitböcker. Nu ska jag krypa ner i badet och bara ta det lugnt. Det obligatoriska regnet smattrar utanför och jag känner helglugnet infinna sig.

En sista sak bara, den här nya FRAlagen som jag egentligen inte fattar men som verkar vara på gång. Är det inte riktigt dåligt? Men jag blir lite full i skratt när jag tänker på min avdelnings jobbmail som cirkulerar. vi spelar hel-och halvspöke via mail, vilket innebär att varje mail innehåller endast en bokstav. Då och då ett utrop av ilska eller störningsförsök från helspöken. Vore en dröm att få veta hur de skulle tolkas..

No comments: