Saturday, June 21, 2008

Ständigt dessa lärdomar.

Igår var det hejdundrande midsommar, har den äran. Jag överlevde ett matfrosseri värdigt de gamla grekerna. Vitlöksbröd, säger jag bara, god dammit. Sedan gjorde jag mammas midsommartårta på marängbotten, med svindyra jordgubbar på toppen, de måste ha blivit plockade med silkesvantar. Men för att orka med den skulle vi köra lite guitarhero. Någon/några timmar senare var tårtan mystiskt ihopsåsad. Det smakade iaf maränggrädde med jordgubbar. Lite som marängsviss. Utan chokladsås för min del.

Idag är jag hos mor och gör matlådor, så hon överlever kommande vecka. Jag har tagit med mig böcker, böcker och ska snart kampera på hennes balkong. När jag anlände imorse gjorde jag en ganska högljudd entre i hallen och i min konversation med mor fick jag plötsligt svar. Av en katt. Mamma har ingen katt. Men hoprullad på hennes säng fanns motbeviset. Den tyckte det var roligt med sällskap, men blev lite mindre glad när den åkte ut. Till sitt försvar kan sägas att gårdshusen är förvillande lika, mammas säng är väldigt skön.

Efterrätten ikväll blir en morotskakebrownie med vitchokladglasyr. Maten blir kött med balsamsås och matvetesallad med spenat, apelsin och feta. Sedan lägger jag fötterna högt, njutläser JAsper fforde och Shannah Swendson.

Tur vi slipper fotbollsvm, så tvn kan fortsätta samla damm i hörnet. Imorse öppnade jag flyttlådan med mina dvdfilmer, har sparat den i det längsta. JAg funderar lite på att gräva ner mig i någon av mina favoritserier igen, nu när sommaren springer förbi mitt jobbfönster. Jag tog fram Ally, eftersom vi har väldigt många gemensamma drag för tillfället, men ska vi ta den diskussionen kanske jag hellre ska invänta veckans dvdsläpp av "Sally", den underbara bibliotekarien.

No comments: