Saturday, August 16, 2008

Allt handlar om taktik.

Köpte mig en hallampa på gubbdagiset idag. TRavade hem med ganska lätta steg ändå och intalade mig att allt skulle gå så bra. Det var väl för tusan bara att sätta i kontakten och hänga upp lampan.

Instruktionsböcker är gjorda av mindre sociala människor. Har jag slagit fast idag. Usch vad jag svor och lät blodet forsa i huvudet på mig. Vad som har hänt är att sladden var gjord för de människor som har minst fem meter i halltak. Det har inte jag. Därför ser det ut som jag har på en väldigt lång sladd satt fast en glasfotboll lagom i fotknölsnivå. Är det mörkt i hallen kan man tända bollen.

JAg har dessutom fascinerats över det antal skruvar som satt fast i lampan. Mycket skruvande blev det. Sen var det mycket svårt att hitta alla hålen igen när skruvarna skulle tillbaka.

I ren raseri lade jag mig på soffan och taktiksov. Sedan planerade jag om, satte en varningslapp på dörren "OBS! se upp (ner?) för svingande lampa".

No comments: