Sunday, August 3, 2008

Vi samlas och sover bort presidenten.

Vi är tidskriften. Jag har just tecknat prenumeration på både Elle mat och vin OCH LagaLätt i veckan. Igår var dagen efter min egen yra och jag hade behov av att ÖGNA. Så jag stegade iväg till stadens AK och inhandlade enpocketbok om musik nyaste numret av tidningen VI. Och när jag så armbågade mig in i stadens konditori och inhandlade dagens kaffe och kaka och började läsa första sidan insåg jag att jag hade hittat den. Under de följande timmarna var jag alldeles absorberad. Jag läste minsta bokstav. Jag hejdade mig inte ens vid reklamens blindskrift. Imorgon ska jag knata till bibblo och låna de senaste årgångarna. JAg vill ha mer, mer, mer. Och jag kan inte vänta till sista augusti. Antingen var jag väldigt svältfödd på substans eller så var VI så bra.

Inatt var den stora finalen på yran och återigen var det dags för presidenten att ta till orda. Och jag insåg ännu en sak. Att ligga på soffan och höra Pudelugglans basgång skallra i fönstrena är en sak, att försöka sova när presidentens årstal hålls något kvarter bort är något helt annat. När så fyrverkerierna vräktes ut över staden genljöd smällarna som pistolskott hoppandes mellan tegelstensväggarna på min gata. Det ska bli riktigt intressant att läsa hans tal i tidningen imorgon, så jag kan få någon ordning på det mummel jag försökte uttyda inatt.

Nästa helg ska släkten träffas. Jag har redan listat mina ursäkter i både kategori, slagfärdighet och relevans. Det ska bli så roligt.

Nu ska mamma och jag se Leila bakar, sen ska jag sno med mig största påsen med rabarber.

No comments: