Monday, March 23, 2009

Nuvarande besatthet? selectakaffe. Ett nära förhållande med en selectamaskin 5 dagar i veckan påverkar huvudet (och magen) i de mest konstiga riktningar.
Vad har du på dig nu? Skyddskläderna. Utanpå jeans och tröja. Inget av det något smickrande. Plus stålhätteskor ärvda av pippi. De gnekar när man går.
Tar du tupplurar? Vad är det för fråga? Man sover väl?
Vem kramade du sist? ...usch, det här känns tråkigt. Inte någon på snart tre (4?) veckor. Ska ta igen det.
Vilka är de finaste orden du vet? sammansatta meningar, då spelar det inte så stor roll så länge orden sägs med omtanke, respekt och vänlighet. Specifika ord vårdagsjämning, midvinter, skymning, omtanke, tack och lov.
Vad blir det till middag? det blev hemlagad paj med sötpotatis, fetaost och solrosfrön.
Vad var det sista du köpte? godis. Hujedamig.
Vad lyssnar du på just nu? fläktarna på jobbet, snart P3 dokumentär.
Favoritväder? vårkväll. Den krispiga luften i en halvkall men mycket klar vårkväll.
Vad skulle du döpa eventuella döttrar och söner? något vettigt.
Vilka är dina bästa redskap? Min kropp när den fungerar smärtfritt, mitt huvud när tankarna går att koppla.
Favoritresemål? biblioteket
Nämn några saker du inte kan vara utan? kläder och böcker.
Vad skulle du vilja ha i dina händer just nu? ett betyg.
Om du förvandlades till en känd person av motsatt kön, vem skulle det vara? Lassie
Om du kunde åka varsomhelst i världen i en timme var skulle du åka? New York, om så bara för en timme. Eller Shakespeare & Company, Paris, en sommarkväll.
Vem skulle du vilja fastna i en hiss med? Skogshuggaren, jag vet att han skulle skulle fixa ut oss. Samtidigt som jag får driva honom till vansinne medan vi väntar.
Favoritlukt? snus

Lovar du att vara ärlig? Jao.
Du heter: Aidaho. Ärligt och bra.
Smeknamn: Aidaho
Låt som när du är ledsen sörjer till? "Keep breathing" Ingrid Michaelson
Beroende av: böcker och choklad
Vem behöver du mest just nu: min handledare
Vad tror folk om dig? försynt, blyg, sävlig, tyst, dåligt humör
Stämmer det? jorå.
Vad får du oftast komplimanger för? idoghet
Vad säger du för att imponera på någon? "men jaarå och min brorsa, hemma på min gata.."
Hur imponerar man på dig? Man visar spontan och uppriktig omtanke mot medmänniskan. Man är snäll och tillmötesgående även om man inte skulle behöva.
Brukar du skratta för dig själv? eeeh ja. Och prata för mig själv. Jag ska få en bärbar gps av min arbetskollega, bara för att ha en samtalspartner när jag promenerar. Samt att jag ska sluta ängsla mig över att gå vilse.
Vad står det i ditt senast inkomna SMS?: "sitter i en tågvagn med fulla sthlm.are som skränar å mitt emot mig sitter kvinna och läser..å tar sig själv för bröstet, innanför skjortan! Va e de med folk?!"
Var bor du? I söder, en timme från sthlm. Men det är inte jag som sitter på tåget..
Trivs du där: njae
Sprit, cider, vin eller öl: vin
Brukar du bli för full: eh ja. På vin.
Är du allergisk mot något: elakheter. Och folk som gör bort sig på tv. Ofta kombinationen gör mig alldeles kall.
Nästa mål i ditt liv: jag har listan full. Det är bocka av som är det stora problemet.
Vad sa den du senast pratade med i telefonen: att kvinnan fortfarande satt med handen innanför skjortan. Förutom när hon skulle ta en klunk av kaffet.
Brukar du komma i tid: alltid min intention.
När mår du bra: Mest hela tiden nästan.
När blev du fotad senast: inför passerkortet. Närmsta likhet är en mafioso från öststaterna.
Hur känner du dig nu: ganska lugn.
Vanligaste färg på dina kläder: mörkblå...skyddskläder.
Vad tycker du om fötter: jag tycker fötter är fina. Förutom mina egna.
Vad saknar du: struktur. Och disciplin.
Hade du en bra kväll igår: En fantastisk kväll. Med te och bra bok.
Favorit dryck på morgonen: Rött te med kaffebönor i. Måste snart, mycket snart, införskaffa mer.
Är du blyg? Ja, förutom när det ibland slår slint i skallen och munnen går.
Tror du på kärlek vid första ögonkastet: Kanske snarare attraktion.
Har du spytt offentligt: Nej, tack gud. Ta i trä.
Vad skulle du göra om du vore kille/tjej för en dag: Ramla över en cykelram. Bara för att jämföra smärtan. "Ni skulle aldrig förstå" skulle inte längre vara ett bra argument.
Är du nöjd med ditt liv: nej, inte allt.
Är du bortskämd: ja. Jag är storasyster.
Vad gör du i morgon: samma som idag. Förhoppningsvis med andra kläder.
Vilken kändis tycker du är en bra förebild? Kändisar som förebild? Nja, det tål att tänkas på. Bara för deras kändisskap då eller? Nej, jag tycker vårt samhälle är helt sjukt besatt av kändisar.
Vad längtar du till? En ljusning.
Har du bra vänner och äkta vänskap? Ja, jag har bra vänner och äkta vänskap. Och jag hoppas de kan säga detsamma.
Vad är det finaste du fått? vänner och förtroenden.
En speciell dag du minns: bra dagar och hemska besked. I ett virrvarr. En mycket speciell dag var den eftermiddag när min far satt och stirrade på telefonen och ville ha uppmuntran att ringa den kvinna han träffat. Det är 8 år sedan. Nu är de gifta.
Hur gammal är du: 27
Tycker du om någon just nu: jag tycker om många. Det är jag tacksam över. Att värna om andra håller oss mänskliga.
Om fem månader: Är det slutet på mitt kontrakt och jag hoppas ha ett ny period i mitt liv på gång.
Du samlar på: kokböcker
Vem ringer du när du är arg/ledsen: mina föräldrar.
Vilken tid gick du upp idag: 06.15 efter att ha snoozat sen 05.30. Ingen bra början.
Har du sovit i din egna säng inatt: Nej. Det är inte min. I min sover en lumpkille. Jag hoppas han uppskattar den.
Är det okej att gråta: ja, klart det är.
När grät du senast: jag gråter en hel del. Av olika anledningar.
Vad skulle du göra om du vann en miljon: Köpa ett badkar, placera pengarna i det. Hoppa i själv. Allt utanför mitt nedrans bemanningsföretag. Sedan skulle jag dra badkaret till ett csnkontor.
Bär du glasögon eller linser: glasögon
När går du upp ur sängen en helgmorgon: när jag vaknar
Vill du gifta dig: kanske det
Vill du ha barn: kanske det
Solar du ofta: i min egen stjärnglans
Är du bra på att laga mat: jag överlever oftast. Och gör jag inte det, så får mamma det i matlåda..
Hur vig är du: som en låda i krämpor
Är du musikalisk? lite
Vad dricker du helst när du är törstig: vatten
Vad äter du helst när du ser på film: helst inget. Simultanförmågan, ni vet.
Bor dina föräldrar tillsammans: näe
Är du morgon- eller kvällsmänniska: ingetdera.
Har du någon gång gråtit dej till sömns: ja
Biter du på naglarna: neh
Röker du: inte ett bloss
Hur ofta tränar/motionerar du: just nu alldeles på tok för lite.
Senaste låt du hörde: Mando Diao "gloria"

Så nu skickas vidare: Bokomaten, luddet, verånken och blyger..häpp häpp.

1 comment:

Bokomaten.. said...

Herregud, det härtar ju tusen år att ta sig igenom, får bli imorgon på jobb, hehe.;-)