Wednesday, March 18, 2009

Förslag, någon?





Min kompis ska gifta sig. Min fina, underbara, sjukt kreativa och galet roliga och färgsprakande kompis ska knyta hymnens band. Och jag får lite pirr i magen när man möts av detta lilla "kuvert" på hallgolvet. Det är alltså i tyg! Ihopsytt!! Jag kommer inte ens på vad den där tekniken heter (symaskinstekniken?). Och jag är så galet stolt över att min fina, fina vän har hittat mannen som hon så längtat efter. Och att hon nu har ett bröllop att se fram mot, längta till, planera febrilt.

För erkänn, visst får ni känslan att det finns planering bakom ett sånt här kuvert?

Och lite nervös är jag, för jag vet att det kommer drälla av alla hennes kreativa kompisar som alla har nåt kreativt hemgjort storslaget i paketväskan. Vi talar alltså kompisgäng med modeutställningar och egengjorda plaggkataloger. här gäller att börja leta originella och vackra bröllopskläder..Om jag bara kunde komma på hur jag kommer in i kuvertet så jag får se vilket datum som festen ska stå...

No comments: