Friday, September 4, 2009

nu tar vi helg tycker jag!

fredag eftermiddag enligt tradition: lämna jobbet efter kl 16. Ta långa benet före ner till biblioteket för att sedan gå vidare till bokhandeln. På hemvägen införskaffa godis och sen hem till läsfotöljen.

Min läslusta har varit minimal på ett bra tag, men efter dagens fynd på bibblan hoppas jag att det vänder:

Lisa Jewell "the thruth about melody Browne" Jag drog hårt efter andan när jag såg den instucken i hyllorna, trodde jag såg i syne. Bredvid stod "a friend of the family", även det Lisa Jewell.
Camilla Thulin & Uluc Telmen "Meze Maritime" kokboksfrossa! Turkisk mat och turkiska vatten.
Hjalmar Söderberg "doktor Glas, Historietter". Jag är väldigt nyfiken på Kerstin Ekmans nya bok "dödens praktik" och ska läsa om Doktor Glas för att ha boken färsk i minnet.
Pocketversion av "kärlekens arkitekt" av Emilio Calderon och "nattfåk" av Johan Theorin. Två snygga böcker, vägde inget alls.
Ett wildcard i form av Brunonia Barry "månsystrar" från nyinkommet hyllan.


Veckan har varit mycket utmattande så uppkrupen i fotöljen med te och choklad tänker jag invänta natten. Tv visar Brokeback mountain och spotify spelar Tomas Andersson Wij.

Vad gör ni?

No comments: