Tuesday, July 13, 2010

dagens

DAGENS VILL HA: sinnesro, stillhet och norrländska sommarnätter.
DAGENS KLÄDSEL: Jeansshortsen, kortärmad svart tunika och grå kofta med puffärm. för de kyliga inslagen.
DAGENS SMINK: inget.
DAGENS FRISYR: nytvättat och genomborstat.
DAGENS HÄNDELSE: En lång dag avslutades med ett långt samtal med en tekniker, han på sin parkering och jag på väg genom kontorsdörren. Nej, inte detsomvar hjärtat utan en trevlig kille. Mycket behövligt efter dagens slit.
DAGENS LÅT: Train in vain, the clash
DAGENS PLANER: mer uppsats, mer stirra på mobil, mer ligga på soffan.
DAGENS SAKNAD: att prata med detsomvar hjärtat. patetiskt men sant. helvete.
DAGENS DUMMASTE: överhettade, griniga kollegor i kombination med tisdag.
DAGENS SJUKA: solbrännorna på en kvällstidnings hemsida. Folk har väl inget vett.
DAGENS DROG: kaffe. Gjort i min nya kaffepress. Nu får det vara nog med tomma kaffeautomater.
DAGENS ROLIGASTE: när jag fick kontakt med min vän på msn och vi började diskutera nästa helg. Då vi ska ses. Jag önskar det vore nu.
DAGENS FAVORIT: min finske kollega som lättade upp mitt humör.
DAGENS KÖP: kaffepressen.
DAGENS HUMÖR: ok.
DAGENS ORD: de ord som jag tränar i mitt huvud, de ord jag ska använda när jag hör av detsomvar hjärtat igen.

1 comment:

Bokomaten.. said...

När livet blir lite likt bridgets, var det ja..:.-)