Sunday, July 4, 2010

När livet började bli som Bridgets.

fredag: sol, värme och detsomvar hjärtat ringde för att säga trevlig helg. Det är signalen för att jag inte ska höra av mig under helgen. Jag sprang till knytiskalaset och drack alldeles för mycket vin. Det var jag och ett gäng människor i olika parkonstellationer. När jag kom hem på lördagmorgonen lyssnade jag på salem I'm so happy och funderade på hur det skulle ske.

Lördag: solen fortsatte och vi drack kaffe med fötterna dinglande från hamnkanten. Jag handlade kläder och vi åt knytisrester framför fotbollen. vi stod vid trottoarkanten och såg på de gamla bilarna som cruisade längs stora gatan. Det brändes däck, rann kylarvätska och vi såg den ena coolare rockabillybruden efter den andra. Inte förstår jag bilar men coolhet kan man ana ändå. Jag stod och stirrade på vinboxen men gav upp och pratade mig till sömns i telefon.

Söndag: Även om trötta bibliotekarier behöver sin sömn så levde staden om hela natten. Morgonen spenderades till att stirra i taket och lyssna på tjutande däck och polissirener. Någon gång mitt under dagen så fick jag ett sms från min karamellkollega som överlevt helgen i norrland. Jag funderade över varför jag inte föll för honom istället. Min ålder och lite lättare. Svarade på sms och fortsatte försöka strukturera mina tankar på detsomvar hjärtat. Åt glass på torget med småskruttar och drack kaffe vid hamnen. Försöka strukturera tankar till kvällen är redo att ges upp.

No comments: