Monday, June 4, 2007

Filmlista

Filmpuddingar:
1. Viggo i Sagan - jag hör hur era hakor fladdrar i vinden.
2. Brad i Oceansfilmerna
3. kompanjonen George är bra han också.

Filmpinglor:
1. Audrey Tatou, ja Audrey the one and only Hepburn också.
2. Cathrine Zeta Jones, la amozona.
3. Marilyn.

Kärlekspar:
1. Ja, vad heter de nu igen - i Amelie från Montmartre?
2. Viggo och hon i sagan - aida tror jag hon hette.
3. Bridget och mr darcy.

Favoritmonster:
1. Shrek
2. Voldemort
3. Sauron

Plats/ställe du sett i en film och gärna skulle vilja bo på:
1. rory och Lorelais hus i gilmore girls
2. frodos hus i fylke...om det städas först.
3. Amelies lägenhet

Filmer som kräver näsdukar:
1. Amelie - förlåt.
2. Sagan...
3. Cate blanchettfilm om hård, stiff-upperlip, intellektuell kvinna drabbas av cancer.

Actionrullar för hårdkokta stunder:
1. dödligt vapen
2. Göta kanal
3. strul

Tre rollfigurer du skulle vilja ha spelat själv:
1. Arwen
2. amelie
3. bridget - i den amerikanska versionen där - tadaa- brad och george spelar de manliga rollerna.

Och återigen tarmet och blyger - you know what to do!

2 comments:

Anonymous said...

Jo... Du får nog vänta lite på den...

Anonymous said...

vojne, vojne...men jag ser att du även tog med pinglorna och det gläder mig. Det som gläder mig mest är att du, liksom jag, är av den goda smaken att ha med Zeta Jones på listan.
Det som oroar mig är hur frekvent Viggo förekommer i detta inlägg fast under olika rubriker...anar jag början till mani/stalking-tendenser här?