Wednesday, June 27, 2007

Äntligen bokbeställning

Som en egen liten bonus för att ha överlevt min semestertripp, och kanske kompensera alla mina misstag under densamma har jag idag dunkat iväg en ordentlig bokbeställning via min favoritsajt adlibris.se



So many books, so little time....Borde vara the story of my life. I Paris köpte jag en krönikesamling av Nick Hornby som jag plöjde där jag låg på hotellet. Så otroligt bra skrivet om att vara en hopplös boknörd. En sådan hopplös boknörd som sedan letar reda på en liknande bok bara för att inte sätta sig och läsa om Hornbyboken på en gång. På det här sättet hoppas jag kunna återuppleva känslan men med en ny bok.





Jag kunde inte låta bli när jag såg att Nigellas klassiker How to eat äntligen kommit ut i en något mindre anskrämligt omslag. Dessutom har jag nu kompletterat Nigellahyllan totalt inför höstens nyhet.



Sen har jag äntligen hittat en ny kokboksförfattare att styra in näsan på, fatta hon är halvt finsk halvt cypriot och heter Tessa Kiros. Första boken på svenska kommer på svenska i augusti och man har översatt den lockande titeln falling cloudberrries med mellan hjortron och oliver. Smakfullt. I allafall så stod jag och dreglade över denna bok en regnig söndag i Paris. Kunde inte riktigt inköpa den eftersom den handlar om tolv månader i ett toscanskt kök och det rättfärdigade inte riktigt dess vikt i handbagaget... Det får svensk postservice sköta.



Slutligen en riktig chicklit med den mer udda ploten om en detektivkvinna som blir kär i en cyborg. Och de säger att chicklitgenren är förutsägbar...

No comments: