Wednesday, June 6, 2007

Mor tuta

vi ser på Leila bakar. Mor är hysteriskt uppe i varv över alla pastellfärger som Leila har i sitt kök och försöker hålla skrott med i banan.

- ser du skålen!! Och kylskåpet!!! Och det rosa i tapeten där bakom Leila..nu...nu..nu!! Och den där skålen säger aida att den bara kostar 1000 kr, vi kan ju köpa en sådan för att kolla färgen inför målningen. Jag tänkte mig turkost i det rummet, blått i det andra, grönt i det tredje och sedan rosa i trappen!!!

Surt sitter jag bredvid förtvivlat försöker jag höra vad leila säger. När hon så gör en rulltårta med nutella och banan blir mamma tyst för en gångs skull.

- Sån där skulle någon kunna göra!!!

Sen forsätter hon prata färger för att slutligen utbrista

-titta på alla färger!!! Men inte på leilas förkläde! (det är rött med stora blommor på)

Min mor har missat att 80talet var över för 15 år sedan.

No comments: