Sunday, February 17, 2008

still love.

Min rygg och mina tunga ben är alldeles förfärligt trötta efter en lååång dag med vänner och mycket spring i ett dopkök. Har ätit och fikat och druckit en halv kanna kaffe på fastande mage. Varför jag tog på mig att koka 80 koppar kaffe övergår mitt förstånd, jag kan ju inte ens koka 5 koppar. Det blev starkt och svagt om vartannat. När jag sedan vinkat av sista man och tryckt in dopfamiljen med alla presenter och tårtrester i den hyrda bilen släpade jag mig till den öde busshållplatsen. När jag sjönk ner på bänken och såg ut över diset och halvmörkret, drabbades jag av den stora ensamheten. Jag TOKlängtade efter familj, vänner men främst barn. Har missbrukat mina hormondanser denna helg efter att ha haft minst två barnnackar att snusa, alltid i närheten. Jag for hem till den tomma lägenheten och lade mig i badet för fötternas skull. Sedan har jag ätit glass framför dålig film och nu ska jag krypa ner i sängen med alla mina böcker. Jag kan inte få in i min hjärna att jag verkligen tackar nej till det här självständiga livet. För jag nu snusa på bokryggarna i brist på annat kanske mitt förstånd tippar på rätsida igen. Till then...

No comments: