Thursday, February 28, 2008

Prioriteringar.

Ute har det glashala h**vitet övergått till ett snöknakande solskimmer. Så där härligt som det kan vara i fjällen på våren. Ja, det är vår. Solen är ju framme. Enkel årstidsmatematik. Mörker = vinter. Och här sitter jag.
Jag återupptog mitt tränande denna vecka efter ett lååångt uppehåll. Min kropp fick en omedelbar chock och befinner sig i detta tillstånd fortfarande. Hjälper inte att jag har frångått min kaffekonsumtion för det fina teet. Igår spöade ett löpband min arma kropp, idag släpade mina stackars krampade muskler hem det sista paketet av bokrean. Jag lovar nu att införa en vit månad. Mars, du strålande sol om hörnet. Min vän i vassen undrade hur jag kunde ha råd...eh, nä. Det har jag inte. Men jag prioriterar bort annat jox för denna återkommande världshändelse som bokrean ändå är. Nu ska jag bara försöka tvinga in böckerna i den redan överfulla bokhyllan. De krampande musklerna får fortsätta slita. När jag äntligen ska få eget boende får jag nog se efter största tvåan möjligen att finna. Om jag inte ska bygga en koja av böckerna. Vid E4:an.


Säg hej till mina nya vänner.
Och ja, det är en korumpa ni ser.

4 comments:

Anonymous said...

KÄRE VÄRLD!!!! ;-D

Anonymous said...

Du är bibliofil nr. 1 !!! :)

Aidaho said...

Jag vet men visst är de fina? ;)

Karolina Zarębska said...

Super wpis. Pozdrawiam i czekam na więcej.