Saturday, February 16, 2008

I love this town.

På besök. Och mycket avslappnad. En stad som jag verkligen skulle tänka mig att bo i. Mest för bokhandlarna. Och en och annan fin kompis.

Min matlagningsförmåga brukar vara ganska stabil. Jag brukar ha ett hum om saker. Men ibland blir man satt på pottkanten.
- Jag måste äta nåt innan jag far imorgon. Jag har köpt fisk. Vad kan vi göra av det?
- hmm..ja, vi kan ju alltid göra nåt med potatis och spenatsås...eller lite fiskgratäng...eller nåt annat kul? Vad har du för fisk? säger Bull.
- Hajmal.
- Hajmal??
- Ja...
................det fick bli receptet på baksidan av paketet. Mycket pesto, blev mycket gott.

2 comments:

Anonymous said...

Har aldrig ens hört om den fisken!!

Anonymous said...

hajmal...hmm...jag som tyckte det var lite utöver det vanliga att köpa laxfiléer o äta...där fick jag.