Thursday, September 25, 2008

stresskok.

imorgon är det min sista dag innanför fabriksväggarna, känns märkligt. något som skulle vara ett temporärt sommarjobb under studierna har blivit en stor del av mitt liv de senaste åren och att då se det plockas ihop och skickas iväg känns väldigt vemodigt och konstigt. Mest konstigt på grund av att jag trodde det skulle finnas mer tid, men som vanligt i verkligheten "båsas" det på och jag har knappt hunnit känna efter att jag ska sluta imorgon. Dessutom ska jag lösa mina sista fakturaproblem innan jag stänger datorn, skyfflar papprena över skrivbordet, släcker lampan, skjuter upp stolen och går hem. Kvällen ska fira arbetsgivarens jubileum. Och lördagen ska spenderas i färdkommunikationens tecken. När vi ses igen är jag på annan ort. Vad jag har för känsla i magen då, kan jag inte svara på. Just nu dansar elefanterna där, mest för jag är alldeles för stressad. Men det ordnar sig. Jag försökte bota lite av stressångesten idag med att besöka min affär och köpa med mig dvdn med första säsongen av Leila bakar. Kanske ska jag se ett avsnitt innan kvällningen. Måste bara packa först.

Nu håller vi tummarna.

No comments: