Monday, September 29, 2008

tre varv gör endast stegräknaren glad.

första dagen på nya fabriken är avklarad. Placerad i samma kontorsgrupp som chefen är jag mycket försynt, och TYST (tänk bänkplacering som på mellanstadiet, grupp om fyra). Idag fick vi förbarma oss över slitsysslor som stod väntandes, förhoppningsvis får de till de datasystem som vi behöver tills imorgon (excel anyone?) så vi får någon chans att sjunka ner i en kontorsstol emellanåt. Från att ha sprungit över flera fotbollsplaner i en plan fabriksbyggnad, skulle gothia cup behövas flytta i framtiden finns tomma ytor, blev det nu gatlopp i trapphus 1,2,3. 3 våningar plus källare, miljoner dörrar med kortdragare och alla möjliga vinklar och vrår. Och visste jag inte bättre skulle jag gissa på att fabriken snurrade motsols för varje fönster jag passerade. Jag vek inte från min vapendragares sida en enda gång, gick jag på toa fick hon stå utanför. För skulle jag behöva ringa helpdesk för hjälp med navigering skulle jag inte kunna återge ett enda kännetecken. Jag fick levnadstipset att man ska tänka som hundar i stressfulla situationer, går det inte leka med eller bita på ska man bara kissa på det och gå vidare. Har försökt anamma detta, dessa evinnerliga korridorer blev mycket stressfullt för mig, jag kissade in varje vägghörn för att sedan använda luktsinnet för att hitta utgången. Jag tycker det här med utrymningskartor är bara överskattat. Ett väl inkissat hörn och alla vet var nödutgången är...

Dagens lunch: lax med dillstuvad potatis. citronklyfta till.
så har även jag blivit med fabriksrestaurang. Hemma vid så firar nu restaurangen sina sista svindlande timmar, i ren glädjeyra har de hackat fram de sista infrysta rätterna från frysväggen. På veckomenyn fick det helt enkelt skriva överraskning, vad det infrysta var visste varken personal eller matgäster förrän det tinat fram i matdisken..."nämen, titta! det var grillspett!", sade de lyckligt och klappade varandra på axeln. Det var ju något som kunde stå både på husmanraden och på veggraden, för vem kunde säga om det var kött eller inte?

Mina lindexbekymmer kvarstår, någon som kan boka klänningen åt mig??

1 comment:

Anonymous said...

Du skriver så underbart!!! :D:D:D:D