Sunday, August 30, 2009

argumentation på hög nivå.

natten har inte varit god. På nåt sätt. Fick en förbenad värk i ena höften igårkväll och det har molt hela natten. Inte blev det bättre av att en av grannarna drabbades av akut tourettes och var tvungen att stå på balkongen och skrika könsord. Halv tre på morgonen.

Anledningen till att jag inte kunde ta några värktabletter igår var att jag hade korkat upp en födelsedagspresent och tagit ett glas vin till maten. Vilket blev det stora samtalsämnet i telefon med mor tuta. För det spelar ingen roll att du har bara något år kvar till ättestupan, dina alkoholvanor ska ändå diskuteras. Kontentan av mors argumentation var att lät jag bli vin skulle min kropp må bättre. Med en vinkonsumtion som inte ens skulle kunna stödja en vinranka känns det inte som det största problemet i min kalender.

Men hur ofta sätter sig baksmällan i höften? Endast? Och borde inte smärtan i så fall komma dagen efter?

Många är frågorna. Kanske ska jag knacka på hos grannen och höra om han också har ont i höften efter gårdagens strapatser?

No comments: