Saturday, August 8, 2009

The story of my year.


Har nu suttit på en träbänk i en avlägsen liten by. Ica stängde kl 13. Jag skulle bara byta tåg. Och fara hem. Det är det där lilla ordet bara som sj aldrig kommer förstå. Jag kommer inte kräva någon ekonomisk ersättning. Jag kommer kräva att fotöljer placeras ut på perrongerna. Förresten så var tåget först försenat 1 timme. Sen när det kom fick vi vänta på ny konduktör..i 40 min.


Uppdat

två timmar efter utsatt tid fick jag äntligen kliva av tåget. Men efter att ha tyckt synd om mig själv fick jag ändå bita mig i läppen när vi kom in på perrongen. För de stackars familjer som skulle ha bytt tåg på min perrong för vidare anslutning till malmö...de fick snällt placera sig i en taxibuss. Till MALMÖ. Det måste ju ta tre dagar minst.

1 comment:

Verånken said...

Herregud!!!
Att det ska vara så svårt att åka tåg!! Jag begriper det inte...
Jag har lärt mig efter dina äventyr att ska jag vidare med SJ någon stans är det bara att boka nästa tåg minst 2 timmar efter ankomst med det första.

Jag säger bara en sak; SJ, skärpning!