Sunday, June 27, 2010

en fantastisk midsommar med två små barn resulterade i: inga böcker lästa, inte många timmar sömn och fantastiska sommarnätter med norrländskt ljus. Kalla fötter i bottenvikens vatten och en miljard kliande myggbett. Kärlek och vissa funderingar på det som lämnats bakom. Detsomvar hjärtat är på semester, jag ska skärpa till mig och sommaren går.

något som kan resultera i ett studieresultat: en treåring kommunicerar i frågor. De börjar oftast med något av följande ord, vilken, vad och varför. Helst som någon slags raketkombination, i ett enda crescendo. Är klockan 05.10 på midsommardagens morgon är det möjligt att man inte har så mycket tålamod.

1 comment:

Bokomaten.. said...

Skulle just säga att jag sällan har tålamod med Varför, varför. varför, vad, vad, vem? men kom på att jag skulle ljuga. På jobbet är jag ett under av tålamod, privat skulle jag förmnodligen koppla på jobbhjärnan tills jag lyckades smita.

Låter ändå som att du hade en skön midsommar. Ljusa nätter med fotdopp kan hjälpa vilken själv och vilket hjärta som helst. Det kanske inte hellar, men ont i själ och hjärta är otast ändå något lättare att ta på sommaren. Eller jobbigare på vintern kanske man ska säga.