Tuesday, June 29, 2010

I min bokhylla: Katarina Nordgren

jag och bokomaten har väldigt trevliga gemensamma intressen. Som kokböcker. En stor favorit är Vegetariskt: mat från trädgårdscaféet Slottrsträdgården Ulriksdal av Katarina Nordgren. Den har funnits i min bokhylla i ett flertal år och den är fortfarande till stor glädje. Minsta lilla recept funkar. Och det verkar vara fler som har hittat detta guldkorn, boken är väldigt svår att hitta. Nästintill omöjlig, det är bara att fråga bokomaten. Så ramlar du över boken, köp köp köp!

Igår hade jag stormatlagningsdag och det mesta var hämtat direkt ur boken. Jag fick ett dussin matlådor med vegetariskt att stoppa i frysen. Helt underbar, matlådan med grekisk paj som dagens lunch satt som ett smäck.

2 comments:

Bokomaten.. said...

Om NÅGON trillar över boken så snälla hojta till. Har förtfarande en mamma som skulle bli glad över ett ex.

tina said...

Åh, tack för tips. Denna bok vill jag verkligen ha, ska spänna upp ögonen så mycket som jag kan. :-)