Thursday, September 23, 2010

en bal på slottet, absolut döötråkigt.

om man av ekonomiska skäl inte kan närvara vid årets bokmässa i Göteborg så ska man bara bunta ihop alla medier man brukar och stoppa det så långt in i mörka garderoben som det bara går. Det är en ren plåga att lyssna på p1, se tv eller bara ränna runt bland bloggar, twittrar och statusuppdateringar. Alla är på bokmässan i Göteborg. Till och med mormors kära vän och granne i den lilla fjällbyn har begivit sig. Är möjligtvis hela norrland tömt? rör jag mig inte så kommer den automatiska belysningen slockna?

Dagens besök på bokhandeln var en given vink om vad som pågick i en annan del av Sverige, vagnarna dignade av nya böcker. Om jag nu inte kan närvara så spar jag en hel stor slant på resa, boende, mat, kläder och en massa nya böcker. Jag spar även in på rygg och fötter.

Sådant borde väl premieras med ett bokpaket från Bokus eller Adlibris? Ett stort sådant? Med till exempel Nigellas nya kokbok. Och minst två kokböcker till... Det vore ju ändå minimum av vad vi skulle ha fått med oss hem från Götet.

1 comment:

Bokomaten.. said...

Testar igen... blogger trilskas medm ig idag. Tyckte årets mässa var lite tråkigare än vanligt. inte alls lika många roliga böcker på hyllorna, dåligt ljud i lla montrar och övermycket folk så man fick slåss för att komma fram emellanåt. Inte min grej. Sedan var det ju kul att träffa lite folk och kom ju hem med en hög engelska böcker ändå, men kan inte hjälpa att jag är något besviken ändå, faktiskt..