Saturday, September 18, 2010

ibland reagerar man inte som väntat.

likt mitt bloggalterego har jag haft svårt att träda fram inför de människor som kommit mig väldigt nära de senaste månaderna. Detsomvar hjärtat har tjatat mig gul och blå genom sms och kodade telefonsamtal på jobbet att göra nåt så enkelt som att visa mig som den jag är. vi har ju aldrig setts, bara pratat varandra sönder och samman. Stötts och blötts, krockat, glidit undan men ändå cirkulerat runt varandra. Mycket kan jag men inte vara så sårbar och uppenbart naken. Där är mitt självförtroende obefintligt. Jag har glidit undan, lovat för att sen inte hålla och ibland bara skrattat. Han gav sig inte. Igår skickade han ett mms där han klätt av sig in på bara skinnet, inte modellsnygg men det finaste jag sett. Inte farligare än så, var budskapet.

Inatt drack jag vin med några kollegor. Vi pratade, skrattade och bara tog det lugnt. När jag kom hem fipplade jag ihop ett godnattsms. Men ändrade mig, vände kameran mot mig och gjorde det som varit min rädsla. Inte mer (trots att jag önskade vara mer), inte mindre (trots att jag borde vara det). Imorse när jag tog fram mmset för att fundera över vad jag egentligen hade gjort insåg jag att mitt omdöme kanske inte var det bästa kl 3 på natten efter ett antal glas vin. Nog fick han se mig. Mer än planerat.

Ändå känner jag mig nöjd. Vad gör det att han fick se mer av mig, när det han fick se ändå är mina tillgångar. De tillgångarna är ju nåt som killar gillar. Och mina är väldigt fina.
Är det någon som jag vill ska uppskatta dom så är det ju han.

Hade jag varit mitt någraåryngrejag så hade jag grävt ner mig i blomjorden och skämts ihjäl.

2 comments:

Bokomaten.. said...

Jag döööööööööööööör...... Bra du integräver ner dig ialla fall.. Antar att det inte hjälper att säga att jag hade skämts ihjäl mig..hehe... Hoppas du får svar.:-)

Aidaho said...

joooo :) ibland så märker man att saker var bara härdande. De blev väldigt uppskattade, kan man väl säga...ehum ;)