Saturday, September 18, 2010

nu fick han nåt att fundera över

När jag sprang in på ak för två dagar sedan och rev åt mig ett ex av följande bok fick jag faktiskt en gapande expedit att utbrista: meeen du fick mig just att förlora vadet. Vi fick dessa idag och jag var först av tanken att inte lägga fram de förrän om en månad men jag blev övertalad. Jag kunde inte se att någon skulle köpa denna än. Men jag hade fel.


Japp, det hade du. För det är ju ändå Cecilia Vikbladh och jag tänker prova mig fram till vad som verkligen ska bli julens kakor. Då behöver man faktiskt några månader till hjälp. Denna otroligt snygga bok är väl värd den hunka det kostade på bokhandeln. Du borde prova också. Om du inte går på någon diet, då är det läge att blunda för att du vill prova ALLT! Vad sägs om: julig butterkaka med vaniljkräm och mandelmassa, chokladkaka med kaffesirap och dadlar, julkaka med amaretto, kanelbrownie med saffransglasyr, knäckigt kardemummavetebröd och spröda saffransskorpor? Det bästa med Cecilia är ju att det blir så sjukt gott. Om du inte har provat hennes tidigare böcker: medelhavsmat för svenska kastruller och Cecilias fikastunder så har du en trevlig höst framför dig!


Boken var så sjukt snygg så jag var in och köpte ett ex till min bakglada kompis. Samma expedit idag, som gav mig en lite konstig blick. "en till?" "Va? nej, jag har inte köpt den här tidigare..."

No comments: