Thursday, April 17, 2008

Kärlek, lycka och mina kokböcker.

(jag fortsätter läsa "en sorts kärlek" av Ray Kluun)

"Till min andra födelsedag sen cancern började fick jag en cykel av Carmen, men inget sex. Efter hennes julklapp har vi inte gjort det mer. JAg har glömt hur det känns att vara i Carmens hand, mun eller inne i henne. Och om jag ska vara ärlig måste jag säga att jag försöker inte heller. Carmen har cancer och bara ett bröst och jag har Rose."

Att karlsloken kan sätta ett likställande och mellan de två tillstånden, jag blir så arg att håren på min kropp reser sig.

Han tycker sig kunna rättfärdiga sin otrohet för att hon hade cancer. Hans nya sammanfattade det på ett bra sätt när karln började tvivla på sin kärlek till Carmen, det hela handlar om att han förväxlar kärlek med lycka. Kärleken är inte slut för att man är olycklig över tingens tillstånd.

Efter en slitig dag med 13arbetstimmar så klickade jag hem Leilas nya kakbok bara som ren kompensation. Jag skriver av det som studiemedel, något ska väl användas som motivation när Luddet ska komma hem.

Jag önskar jag hade något mer att berätta för er men just nu är min hjärna blank och jag skulle behöva sova. God natt med er!

No comments: