Friday, April 4, 2008

Shut up and sleep (with me)...

klockan är midnatt. jag har varit vaken i 19 timmar fullt ös. Hur ösigt det nu är att jobba och sedan stormfika med arbetskollega i flera timmar. Ute regnar det lapptussar. Jag borde med andra ord sova nu.

Jag har fått frågan om vad som pågick ovanför mitt huvud. Nu kan jag svara. Visade sig att min arbetsgivare skulle ha informerat mig om en ändring i arbetssysslor, vilket ett flertal väntade på. En omplacering var nödvändig för att saker och ting skulle fungera. Det stod klart redan i måndags, men jag informerades igår. Min nya avdelningschef blev väldigt exalterad över min ankomst och gav mig en spontan kram. Blev så överrumplad att jag nästan tog med henne när jag ramlade baklänges, hon är ju som ett litet rö.

Slutligen har jag än en gång förundrats över killars tankeförmåga. Blev så förvånad över en generös handling riktad mot mig under dagens lopp att jag nog framstod både som dryg och disträ. Men handlingen utfördes av en person som både ignorerat mig och flera gånger försökt sätta mig på plats. Och idag var det, för stunden, som glömt från hans sida. Men mig kan han inte längre lura, jag vet att det finns där någonstans.

Och nu märker jag att det barkar hän. Nu ska jag lägga mig och sova. Förhoppningsvis hinner jag läsa i alla fall en sida ur Shantaram, den tegelsten på 900sidor som jag har fått hem på kortlån från biblioteket.

Jo en liten sak till....
Helgen bringar riktig jamie oliverfrossa. Kunde hämta ut ett fint och tjockt paket från min kokboksklubb idag, det var fina och tjocka nyboken av husguden i mitt kök. Från cdon har jag sedan fyndat den första tvserien med Jamie för 30 kr/delen. Där finns fina minnen av tvkvällar hemma hos luddet i gillestugan. Vi såg SommarErnst och Nakenjamie. Satt vi och pratade länge nog blev det även något avsnitt Twin Peaks.

3 comments:

Anonymous said...

Ja, det var tider det...vi får försöka göra något liknande i sommar. Du o jag Aida...

Aidaho said...

Menar du, att du ställer dig positiv till att köra jamiefrossa i sommar? ;)

Anonymous said...

japp!