Sunday, April 6, 2008

Mitt Afrika.

Som del av mitt nya liv (?) så har jag plockat fram ett antal klänningar som fröken ska börja sjava runt i. Som grädde på moset har jag lånat mammas leggings, eftersom klänningarna annars är en fara för omgivningen. Jag är en jeanstjej, uti fingertopparna. Har haft en panikkänsla hela dagen av att ha glömt byxorna någonstans. Tanken var att börja min vecka med klänning men isf måste jag även börja veckan med att dricka vin till frukost. För att stärka mig...

Har idag gjort en kycklinggryta till middag och några matlådor. DEt var kanelstångar, kardemummakärnor, saffran, nejlikor och så vidare...Hela trapphuset luktart inpyrt badhus i turkia. Kryddångorna gjorde mig glansig i hela ansiktet så känslan av svett var alltid närvarande.

1 comment:

Anonymous said...

Jul, jul, strålande jul...