Wednesday, March 24, 2010

de som säger att träning är bra för din hälsa, de har så rätt. De senaste dagarna har lysts upp av fullkomligt springa in i väggen på träningarna. Tankarna tystnar när du gör allt för att hitta luft till andningen. Idag fick jag även partna med en tjej som var alldeles skoningslös, när jag gav upp slet hon mig upp från golvet och tvingade mig fortsätta i "bara tio sekunder till". Att tio sekunder kan vara en sån evighet.

Idag höll jag mig på fötter under träningen med mantrat "du ska få köpa cocacola när du går härifrån". Min kropp skrek efter cocacola. Och godis. Jag stapplade sedan in på hemköp och stegade mot den bekanta avdelningen. Men så dök min (snygge) tränare upp i synfältet. Han skulle visst också handla. Så jag köpte aldrig något godis eller någon läsk. Mannen var som ett plåster runt varje hörn. Jag kom från hemköp med ett paket linfrön och en stor ananas. Vad i hela friden ska jag göra med det?

2 comments:

Bokomaten.. said...

*asg* müsli?

Aidaho said...

ja, det är ju klart! Tänkte inte på det...;)