Thursday, March 25, 2010

våffeldagen till ära åts inte en enda våffla, jag har inte ens sett ett existerande exemplar. Det är egentligen inte riktigt sant eftersom jag faktiskt nöddes till att KÖPA mig en tallrik våfflor igår. Inte ett järn hemma så jag knallade till ett café i närheten. Där tog de 50 riksdaler för EN våffla. EN. 5 små rutor, 10kr styck. Sen fick jag jordgubbssylt med skumgrädde. Jag tror faktiskt att tårarna rann när jag åt. Är vi inte i Norrland kanske? Riktig grädde och hjortronsylt? Men vad sjutton skulle jag inte få betala för det?

Så idag inga våfflor. Jag har rensat skafferiet och sopat ihop till Bokomatens muffins. Sen ska jag ligga på soffan och läsa nya nummer av Filter. Möjligtvis äta lite muffins och dricka te.

Hoppas ni håller på traditionerna och äter våfflor till middag!

1 comment:

Bokomaten.. said...

Åh, hoppas du uppskattar dem.:-) Fast de är ju egentligen nigellas muffins.;)

50 spänn för EN ENDA VÅFFLA är ju rena rånet. El nej, våffla.;) (ursäkta den dåliga vitsen) Däremot har det ätits våfflor i massor på jobbet idag då en arbetsgrupp jag sitter med i bjöd hela jobbet på våfflor för att fira att ett stort projekt är i hamn. Mådde lätt illa när jag lämnade jobbet, men nu är våffelsuget tillfredställt i alla fall.