Sunday, March 14, 2010

mina två vänner lite längre bort på gatan har fått anställning i den stora staden på andra sidan atlanten och kommer vara borta i två år. En ändring av livet för två människor i sviterna av trettioårskalaset. Vi runt omkring gläds samtidigt som vi våndas inför den stundande tomheten. Viktiga människor vill man väl, men man vill också behålla dom nära. Efter några dagars smältande kom vi så att fira nyheten ikväll med Mello och finfika. Vi var ganska överens om vad som slog högst, mellon tänker jag inte kommentera ens. Till fikabordet tog jag med mig Nigellas chokladtårta med Guinness och creamcheesekräm. Så engelskt saftig, tung och god. Receptet finns i hennes bok "fest". Rota ihop och du kommer få en fantastisk tårta.

3 comments:

Bokomaten.. said...

Jag har inte kunnat släppa den här kakan ur huvudet sedan jag såg den här hos dig och sitter nu och bläddrar i Fest.. Det är väl St Patricks Day imorgon, eller? Vore inte det motivering nog att göra kaka idag.. lär ju bli över till att äta imorgon...

Aidaho said...

nå blev det någon kaka? :)

Bokomaten.. said...

Jajamensan.:-) Strax finns det bildbevis!