Saturday, January 15, 2011

Msn. Jobbet. Fredag.

Aidaho: Jag tror jag är inne i fas 2.
Finaste vän: Jaså?
Aidaho: jag är görarg.
Finaste vän: men det är väl bra? då kan nästa fas vara totalt gå vidare?


Jo, det kan det. Förhoppningsvis snart eftersom jag är väldigt rabiat punkt nu. Tangenterna på datorbordet flyger till höger och vänster.
Denna vecka med pms och krisande tar på krafter. Idag är jag som färdig.

Då ligger man på soffan och håller tummarna för 92årige morfar som fått åka in till sjukhuset för 711gången. Lämnat sitt lilla hus och sin lilla fru hemma och ligger ensam på avdelningen. för, som doktorn säger, hans hjärta är trött.

Och är man 92 så är det ett giltigt skäl. Och finaste, älskade morfar jag vet att det inte är att jämföra men det känns som vi är två om det just nu. Jag önskar bar att du håller ut tills vi ses igen. Jag måste få träffa dig en sista gång, min älskade älskade morfar.

No comments: