Saturday, January 15, 2011

Ska man på After work och springer hem från jobbet så ska man inte:

1. strunta i de förbestämda kläderna som ligger på golvet för att dyka in i garderoben för att leta Något Annat.
2. Duscha, peela, raka på samma gång.
3. Strunta i något iordningställa-vinglas för att i all hast kasta i sig en stärkande klunk whisky.

Särskilt den där sista om man är lat och sen och inte redo för att klättra på diskbänk för att få ner något glas. När tanken kommer: varför inte bara smutta lite på flaskan?

Det är då man kommer som bandagelars till träffpunkten med både skärsår på haka och ben. Skruvkork gör ont mot haka.


När jag stod i baren såg jag att detsomvar hjärtat hade lämnat ett sent mobilsvar. Jag fick en liten sång som tröst. Varför han plötsligt fick för sig att ringa vid elva på en fredagkväll ska jag inte ens fundera över men jag vet att även han var onykter.

No comments: