Thursday, February 8, 2007

Skivaffären här i stan


Shannon McNally - Jukebox Sparrows
Här i stan har vi världens bästa skivaffär. Den kompenserar det skrala utbudet av annat. Trevlig personal - kunniga - och sedan otroligt utbud på skivor. Där hittar man allt. Alltså en farlig affär för plånboken...
När jag bodde i Umeå var det enkelt för där fanns inget av värde så köpte man en skiva var det via Cdon. Men är jag nu en sväng på stan och inte har något att göra så tar jag en kopp kaffe någonstans för att sedan slinka in på hörnan.
Det blir oftast inte billigt. Men bra! Nyligen så fällde till och med mor en kommentar om min skivsamling, kvinnan har endast lite över för min musiksmak och tycker snarare om brors punkskivor. Men hon var nu imponerad över alla udda skivor som jag oftast drar fram som "aldrig spelas på P4" som hon så snällt sa. Jamen, tack gode gud för det.
Vänta bara, tills jag får spela Shannon!! De senaste veckorna har jag tjatat sönder hörnan varje fredag för att kolla om min skiva har kommit. Idag var jag personligen in. Samtidigt som far stod utanför och väntade. Det går verkligen inte att gå in i den butiken utan att mina öron blir röda av lycka. Och lite stress. För det finns alldeles för många skivor jag vill ha. Förresten måste jag dit igen för jag hann inte kolla in en massa nya skivor som flimrade förbi.

No comments: