Saturday, February 3, 2007

Lördagspigg

Så var vardagarna över för denna vecka, de har släpat sig fram och med sig har de dragit mig högst ofrivilligt. Min Umevistelse tog krafter, sådana som helst ska vara utsmetade på veckan. Med en viss topp på tisdagar. Idag är jag inte ensam hemma utan har en förkyld skrutt som ansvarsområde. Hon sitter på kökssoffan, påbylsad under filtar och läser under hostattacker. Själv känner jag av ett gryende behov av att tippa mig själv ur skottkärran, få saker gjorda. Dagens to-do-lista

- duscha

- diska

- dammsuga

- plocka ihop

- fixa matlådor

- se herrarnas SuperG från Åre

- låna nya hästböcker på biblioteket, till min lilla skrutt

- ta i min uppsats


Men är rädd att jag fastnar framför The Thin Blue Line och gottar mig i Rowan Atkinsons strålande gestaltning av engelsk polischef.

No comments: